fredag den 22. august 2014

☮ Putte-reportage fra Dyrehaven ☮

Traditionen tro gik turen til Dyrehaven første fredag efter skolestart, hvor putterne blev vel indviet med 100 bajere og de obligatoriske overskæg, monobryn, knurhår, pena og hvad der ellers skal til - i alle farver.
Rysbloggen var selvfølgelig på pletten til at opsnappe stemningen og forhøre en række putter om deres forventninger til at gå på Rysensteen. Vi forsøgte tilmed at komme tættere på sporet af Rysånden ved at udspørge selvsamme putter om den.


Ida 1.e (tv.) og My 1.u (th.)

Hvad er jeres forventninger til at gå på Rysensteen?
Ida:  "Jeg forventer at det bliver super hyggeligt og tre virkelig fede år, og at jeg kommer til at lære en masse nye mennesker at kende."
My: "At det bliver nogle fede år. Og at komme til et andet land! Og have en parterskole og sån' noget."
Ida: "Øh, 1.e glæder sig også rigtig meget til at vinde kælderaften-showet! Fordi-øøh vi har hørt at vi skal leve op til noget. Det var jo 2.e der vandt prompte sidste år"

Er der noget ved Rysensteen der skiller sig ud ift. andre gymnasier?
Ida: "Gurk! Er det dét det hedder?" (begejstret mumlen med sin fellow put)

Hvad tænker I, når I hører ordet "citizenship"?
Ida: "Altså jeg glæder mig bare til at komme til Canada!"
My: "Rusland bliver nice - jeg forventer det er sån'en helt anden kultur, og jeg tror det bliver spændende at snakke med en anden som man ikke minder så meget om."

Har I hørt om Rysånden?
Begge: "Rys-hvad? Nej..."


(fra venstre) Axel, ukendt, Felics, Adam, ukendt - alle 1.x

Hvad er jeres forventninger til at gå på Rysensteen?
Axel: "Et sted, hvor du kan danne dig. Og udfolde dig, og..."
(Ukendt put afbryder): "Fuck 'em right in the pussy!"
(Axel fortsætter ubemærket): "...så skabe den du er"

Felics: "Jeg synes det kommer lidt an på hvem der spørger"
Inteviewer: "Det er mig der spørger lige nu"
Felics: "Ok, hvis du spørger lige nu...ok så kommer det an på publikummet"
Inteviewer: "Det er hele Rysensteen der læser Rysbloggen"
(Adam afbryder):
Adam: "Okay, jeg har en god en! Jeg forventer gode faciliteter, og seriøse klasser, hvor man lærer godt af lærerne... Og fede fester"

Hvad tænker I, når I hører ordet "citizenship"?
(tøven mens Adam smager på ordet i sin mund)

Felics (henvendt til sin klassekammerat): "Kan du ikke huske det?"
Inteviewer: "Ringer ordet en klokke?"
Adam: "Jaaer ja, ok først så tænker jeg, at jeg skal til Island og så at samarbejde med andre lande. Og det er det.

Felics: "Det blir' pissefedt. Har I set den der film i biografen der hedder The Secret et-eller-andet of Walter Mitty? Der hvor han tager til Island? -Vi skal til Island."
(begejstring og kollektivt "nåårh, ahh" blandt klassekammeraterne)

Har I hørt om Rysånden?
Adam: "Hva' fanden er det? Jeg har hørt om Rys-løven"
(snakken fortsætter om Rys-løven og intervieweren opgiver)


Naja 1.e (tv.) og Clara 1.u (th.)

Hvad er jeres forventninger til at gå på Rysensteen?
Naja: "Altså... (en smule tøven) altså gode skoleår, høj kvalitet af undervisning. Godt socialt...øhhm. Sådan hovedsaligt engagement omkring undervisningen, som jeg godt kunne li'."
Clara: "Fede venner, god festkultur, lære meget osv."
Inteviewer: "Så det er stræber-profilen der trækker?"
Clara: "Jaer sådan lidt, men ikke sån'... Jo ok, det synes jeg ikke jeg så hos andre gymnasier."

Hvad tænker I, når I hører ordet "citizenship"?
Naja: "Så tænker jeg: fedt!" 
Clara: "Vi er jo Rusland, min klasse kalder os "Putins putter"
(Joos 3.b bryder ind, og udbryder frustreret): 
"Eeej Rusland, Rusland nej! Årh årh ja åårh! 
Inteviewer: "Joos, du bryder lige ind i et interview"
Joos: "Er det med film? 
Inteviewer: "Det er ikke med film."
Joos: "Mrrhh! Åååårh!"

Har I hørt om Rysånden?
Clara: "Rysånden? Min klasse har det i hvert fald super fedt, hvis det er dét det har noget at gøre med?"
(Intevieweren forklarer de uvidne putter om Rysånden...)
Naja: "Jeg tror vi føler Rysånden i aften!"
Clara: "Ja! Især i toget på vej herover, jeg følte mig virkelig som en ægte Rysånd"
(...men de ved tydeligvis stadig ikke hvad den er)


Johan 1.c

Hvad er dine forventninger til at gå på Rysensteen?
Johan: "De er meget kloge. Og så virker det som en meget intellektuel skole"

Hvad tænker du, når du hører ordet "citizenship"?
Johan: "Rigtig fedt, fordi jeg kan flydende fransk"
Inteviewer: "Du skal bare ikke rigtig til Frankrig, vel?
Johan: "Nej jeg skal til Egypten, men jeg ville gerne have været i Frankrig eller Canada"

Har du hørt om Rysånden?
Johan: "Overhovedet ikke."
Inteviewer: "Hvad kunne du forestille dig, det var?"
Johan: (langvarig tøven) "Det ved jeg ikke. Overhovedet ikke. Men hvis jeg skulle forestille mig hvor den boede, skulle det være i Kælderen eller på Biblo"


 Marie (tv.) og Frida (th.) 1.c

Hvad er jeres forventninger til at gå på Rysensteen?
Frida: "Det blir' så fedt! Det er fagligt, men socialt. Man får en god portion af det sociale og en god portion af det faglige. På den måde bliver vi fucking gode venner og vi bliver fucking kloge!"

Hvad tænker I, når I hører ordet "citizenship"?
Marie: "Så tænker vi..."
(Frida afbryder)
Frida: "Udveksling! Venner! Det hele! Rejse rundt! Blive venner!"

Har I hørt om Rysånden?
Marie: "Det virker fucking fedt."
Frida: "Jeg har hørt om det, og jeg ved det er sådan noget man får"

(og disse putter ved tydeligvis heller ikke hvad Rysånden er for en størrelse)


Anton 1.e

 Hvad tænker du, når jeg siger Rysensteen?
Anton: "Så tænker jeg Rysensteen."
Inteviewer: "Jamen hvad associerer du med Rysensteen?"
Anton: "Rysensteen."
(Intevieweren pointerer at Anton kommer med nogle dårlige svar)
Inteviewer: "Hvad fik dig til at søge ind? Hvad tiltrak dig?"
Anton: "Det der tiltrak mig det var, at der er så mange gode mennesker på Rysensteen, og det er bare super fedt at være her, hahaha"
(Jakob 3.e afbryder)
Jakob: "Du må osse godt sige det høje faglige niveau!"
Anton: "Det er jo ikke fedt"
Inteviewer: "Du skal bare være bundærlig her"
Anton: "Kan jeg lige bunde den der, så kan jeg være endnu mere bundærlig" 
(Anton tager Jakobs øl og bunder den)

Har du hørt om Rysånden?
Anton: "Nej, men der er en eller anden Rys-løve, der har ansøgt mig på Facebook"
Inteviewer: "Og hvad synes du så om Rys-løven?"
Anton: "Jeg sys den er herrenice"


Tak for jer, søde putter.
xoxo Rysbloggen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.