onsdag den 29. april 2015

♛ ⚔ ☞ GURG ☜ ⚔ ♛

GURG løb af stablen i sidste weekend. Dagen bød på vodka i lange baner, ubarmhjertige krigere og den idylliske hareskov! Rysbloggen var selvfølgelig klar til at snakke en smule med de tapre ryssere der lørdag formiddag havde begivet sig ud på deres livs krigstogt. 

Prinsgemalerne fyrer vise ord af om monarki men mest af alt om rødvin. Hvorefter de marcherer kampklare og stolte mod deres livs kamp. De er klar til at kæmpe for danske værdier, fædrelandet og ikke mindst Kong Henrik. De råber "je suis Henri, je suis Henri..." (Vi kan også godt allesammen blive enige om at blåt hold var slagets klare vindere) 

Maya 2s, Amalie Kamma 2s og Joos 3z

Hvorfor har i valgt det her hold? 
Joos (rød): Fordi kommunismen er det bedste!
Maya (sort): Fordi Star Wars er de suverænt sejeste!
Amalie (sort): Og Amidala er bare mega sexet...
Maya: Jeg vil bare gerne vær’ Prinsesse Leia.
Interviewer: Hvad kæmper i for? 
I Kor: SEJR!

Hvilke tanker har i når i løber igennem skoven? 
Joos: SEJR
Amalie: Blade og grønkogler er bare så smukke
Joos: Altså helt ærligt, så tænker jeg ikke på så meget andet end trylledrik. 

Hvad er det bedste ved GURG?
Joos: TRYLLEDRIKKEN
Amalie: Vold.. Man kan bare få lov til at slå. og slå og blive ved med at slå.. (Amalie er tydeligvis glad for at komme ud med sine indre aggressioner)
Joos: Og så er giz jo en bonus.. Det hele handler jo om at få bonusser. 

Hvad får jer til til at komme til GURG? 
Amalie: Fjenderne skal bare rulles i skovbunden og dyppes i Mayo og så skal de køres ned som stride strømme. HAHA
Maya: ÅH POMFRITTER
Amalie: Nej Maya, ikke lige nu vel. 

Hvordan er dit liv efter GURG? 
Amalie: Det er ret svært
Joos: Det er et sort og tomt hul.. ligesom når det ikke er noget mellem ens to fingre 
Interviewer: Hvad befinder sig normalt mellem dine fingre?
Joos: En smøg sgu da
Maya: Jeg tror altså at han mener pomfritter.

(Konklusion: Medbring Mayo og pomfritter når du begiver dig ud i hareskoven)

Mikkel 3e, Jonathan 3z og Veronica 3e

Rysbloggen afbryder en hurtigt eskalerende og dramatisk situation, en lysthåret ung fyr ved navn Mikkel har lige brækket både morgenmaden og uanede mængder vodka/appelsinjuice op. Hans bekymrede veninde, Veronica, udbryder “ÅRHHH vi skal have noget vand LIGE NU!!” Hun søger desperat bag et træ, Mikkel ligger hurtigt en dæmper på den hektiske stemning.“Ærligt talt gutter! Jeg har alt for meget integshexz” De andre kigger forundret på ham, han tager en dyb indånding og fortsætter så: “Integritet siger jeg”. Veronica ryster på hovedet og sukker: “Du bliver nødt til at skylde munden!”. Mikkel snubler lidt opgivende, men siger så “Ja… hahaha nej. Det tror jeg SÅ ikk lige.” så tager Rysbloggen styringen: Nu må i tage en slapper og svare på nogle spørgsmål!

Hvorfor har i valgt det sorte hold?
Mikkel: Livslang drøm.
Jonathan: sejr. 
Veronica Lighed.
Mikkel: NEJ! Vi kæmper for the dark side of the forrest. (De to andre makker ret.)

Hvilkde tanker har i når i løber igennem skoven? 
Mikkel: fuld destruktion! Jeg skal slå folk med min latexøkse!!

Hvad er så det bedste ved GURG?
Mikkel: Man kan slå sig løs og folk er klar på at man kan gøre det værst. Jeg gør aaaaltid det værste...
(Veronica og Jonathan kigger undrende på den endnu opkastende dreng)
efter Mikkel har tørt sig om munden fortsætter han: Altså misforstå mig ikke. Jeg mener med min latexøkse! Og når det så sker, så tænker folk bare: ved du hvad, jeg går bare hen og tager noget trylledrik og så er man bare klar igen. 
Veronica: Ja, alt kan lade sig gøre ude i de danske skove. 

Hvad gør at i kommer til GURG? 
Mikkel: Udleve min drøm om endelig at få lov til at spille rollespil. Jeg måtte ikke spille rollespil for min mor da jeg var lille. (One like One prayer for denne unge mand)
Interviewer: Hvordan er jeres liv efter GURG?
Mikkel: Fucking nærigt. 
Jonathan: det er lort! Lort lort LORT

Hvad handler GURG om for dig? 
Jonathan: at sejre
Mikkel: Hørt! Hør og sejr. Det handler om at vise hvem man er, at slå igennem… Jeg føler mig dyb, men det er bare sådan jeg er. 

(GURG bringer uden tvivl både glæde og smerte)


Hauge 2s og Andrea 1s

Hvorfor har i valgt de her hold? 
Andrea (rød): Fordi mig og min ven Silas (1s) altid har haft så meget had og fjendskab til hinanden og resten af verdenen. Og nu skal vi bare være sammen og kæmpe for vores fællesskab. 
Hauge (sort): Det er ligemeget Andrea. Nu til mig! Jeg har valgt Star Wars fordi jeg bare har det hele. Lækre brynjer, lækre ridderting som alt sammen bare er ret sort i betrækket. 
(Vi på redaktionen kan stadig ikke drage en umiddelbar parallel mellem ridderudstyret og Star Wars.)
Andrea: HA, hvem har ikke sort tøj? Han valgte jo bare herre meget den nemme vej..

Hvad kæmper i for? 
Andrea: Jeg kæmper for kommunismen og for fællesskab. Ja maaan, planøkonomi! 
Hauge: Jeg kæmper for the dark side!
Andrea: Så er det godt at det er dig, for tror godt selv at du kan mærke din ondskab.
(Der er tydeligvis et indestængt had mellem sort og rødt hold)

Hvilke tanker har i når i løber gennem skoven?
Andrea: Jeg tænker bare fuck hvor skal de andre bare gennemtæskes. 
Hauge: Jeg tænker bare bolle, bolle, bolle, bolle. Ja faktisk, ikke andet.. 

Hvad er det bedste ved GURG? 
Andrea: at man kan få lov til at smadre kællingerne.
Hauge: At man kan finde en at bolle med. 
(Der er åbenbart mange forskellige formål med GURG..)

Hvad gør at du kommer til GURG? 
Andrea: SMADRE! 
Hauge: BOLLE! 
Andrea: Og få noget frisk luft..
Hauge: og mærke rysånden - det sker nogle gange når man boller.. Jeg er gammel spejder, så det er skønt at mærke jorden mellem hænderne (når man boller?)

Hvad handler GURG egentlig om for jer? 
Andrea: Jeg føler mig virkelig som en del af RYS’ fællesskab.
Hauge: Det giver mig barndomsminder, fordi det er meget ligesom World Of Warcraft, men nu kan man virkelig få lov til at udleve alle sine fantasier. Det gør mig varm om hjertet..

Hvordan er jeres liv efter GURG? 
Andrea: Befriende.
Hauge: Ja, det er fandme lækkert! Jeg kan mærke oplevelsen i krop og sjæl. Det er bare lækkert.

(Man kan mange ting i en skov, nogle holder "find-vej dag" for børnefamilier og andre boller)

(førnævnte) Silas 1s

Hvorfor har du valgt det hold du har valgt?
Silas: øh, mig og Andrea (1s) ville være på hold sammen fordi til sidste GURG havde vi lidt af en beef. Men altså det røde holds stemning og kommunisme er lige mig.

hvad kæmper du for?
Silas: Jeg kæmper for Mao.. men mest planøkonomi. Fuck monarki. Nårrh jo, og planøkonomi.

Hvilke tanker har du når du løber gennem skoven?
Silas: Fuck man, planøkonomi skal reddes! Fucking pis at den her verden er blevet så kapitalistisk. Og du ve’, dræbe en masse mennesker. Fuck, lad os fucking slå ihjel! (Gurg bringer åbenbart flere Rysseres inderste ønsker frem.)

Hvad er det bedste ved GURG?
Silas:  Lige når det starter, for så er det sådan ÅHHHH og alt går helt amok. Og så er det sådan EEEHH og så fyrer alle den. Og så ZZZHH det er kæmpe kaos – ligesom Ragnarok, ligesom Ase-troen. (kommunisme og oldnordisk mytologi hænger nok meget fint sammen?)

Hvad handler GURG om for dig?
Silas: det handler om fucking nostalgien ved rollespil. Det giver minder om de gode gamle dage hvor man altid var nede i Valbyparken og slås med latexsværd. Og så handler det om det fucking syge sammenhold. Man føler kraftedme at man skal ud og lave folkemord!

Hvordan er dit liv efter GURG?
Silas: Smukt og fredfyldt.

(På trods af GURG’s voldelige natur, bringer det stadig en vis fred i sjælen hos de kære ryssere.)


♛ ⚔ ☞ Vi ser frem til næste GURG ☜ ⚔ ♛ 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.