torsdag den 11. februar 2016

Nemo med et selvportræt

Nemo har været så proaktiv, at da han rendte end i mig, spurgte han om jeg ikke gad trykke et noget han havde skrevet. Svaret var naturligvis ikke et nej. Her er det så:



Jeg har altid boet på Vesterbro. Jeg har nydt utallige måltider på Istedgade og er vokset om med mændenes hjem næsten i baghaven. Men det gør ikke Rysensteen mere til mit gymnasium end de elever der kommer fra Frederiksberg, Østerbro eller længere op af kysten. Der har været uendelig meget snak om at Rys er ved at blive et alt for snobbet og et ikke Vesterbro-agtigt gymnasium. Men hvor man kommer fra skal ikke afgøre om man høre til på Rys eller ej. Vi skal ikke længere tilbage end til 1800 tallet før at et gymnasium på Vesterbro ville være noget helt utænkeligt da var Vesterbro nemlig et arbejderkvarter. Hvis jeg bliver valgt som elevrådsformand vil jeg sørge for, at Rysensteen er for alle der vil lære, ligegyldigt om du er pæredansk, har en far eller mor med anden etnisk baggrund, om du stemmer enhedslisten eller danskfolkeparti og hvad end du er til drenge eller piger.
Jeg heder Nemo, jeg går i 1.C og jeg stiller op som elevrådsformand. Jeg synes at elevmedbestemmelse er noget af det mest fantastiske vi har på danske gymnasier og jeg ville blive så beæret over at kunne være en del af den stolte tradition vi har her på Rysensteen. Jeg håber i først og fremmest vil lade demokratiet vinde ved at stemme og så vil jeg opfordre jer til at stemme på mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.