fredag den 9. september 2016

Reportage fra u-klassernes bogstavsmiddag

Fællesskaber skaber ikke sig selv

Af Carl 3.u

Ramaskrig kunne høres fra alle u-klasserne i onsdags, da ledelsen besluttede at aflyse vores bogstavsmiddag om torsdagen. Grunden var, at der til bogstavsmiddagen dagen før var blevet fundet alkohol. Det var kollektiv afstraffelse og det var ikke populært. Folk var forvirrede, for hvad skulle vi nu gøre? Men så skete der noget. En flok af elever på tværs af klasserne oprettede et facebook event under titlen "U-fest: Vi gør det sgu alligevel". Og så gik det hurtigt. Næsten 70 mennesker trykkede deltag og dagen efter, i går (torsdag) kl. 19, mødtes 1, 2 og 3.u på Islands Brygge til vores egen bogstavsmiddag. Vi mødtes af mange grunde. Vi ville både sende et signal til ledelsen om, at det ikke var i orden. Men vi ville også vise, at fælleskaber sagtens kan skabes på tværs af årgange, uden om Rysensteen. Her nede kan i se nogle billeder fra aftenen og et lille interview. 


U'ere på tværs af klasser hygger med pizza


 Sille og Ellen fra 3.u deler et ømt øjeblik
2. og 1.u'ere snakker om introforløb og rysfester
Marie fra 2.u starter her en af de planlagte lege


Interview med Ellen og Albert fra 3.u
Ellen: I har aften har været fedt, det har været på. Jeg elsker u-klasserne.
Albert: Jeg synes det har været dejligt. Jeg har lært en masse nye at kende og har sagt Hej til nogle bois.
Ellen: Stay hydrated (drik Cult).
Hvordan reagerede i, da bogstavsmiddag blev aflyst.
Albert: Det første jeg tænkte var, at jeg skulle tæve en S'er. Så mødte jeg limbo-ask og gav ham en lammer. Så lavede jeg en meme og sendte den ind til rysmeme.
Ellen: ØV.
OSKAR: jeg var her også 

Alt i alt blev aftenen en kæmpe succes. Imens vi venter på at finde ud af, om bogstavsmiddagene forsætter, vil jeg opfordre alle til at holde noget selv hvis det aflyses. Vi her i u-sporet havde en sjov aften og har knyttet nye bånd med hinanden. Og til vores aften, var der ingen der blev smidt ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.