mandag den 11. september 2017

MA-MAMSE INTERVIEW ☕︎



Vi var en tur forbi kælderen og fandt to drenge, der kalder sig selv "Mamse". De er super søde og mega klar til at fodre os alle - hver fredag.
 
Krio (t.v.) og TC (t.h.) 

Kristoffer 3.t AKA. Krio
Elsker at lave mad.
Har været gymnastik i lang tid (ej, bare gået til det i 10 år og dyrker det stadig)
Elsker at fyre den af på floor

Lucas 3.u AKA. TC
Elsker også at lave mad
Er mamse



Præsenter jer selv

Kristoffer: Vi er Krio og TC
Lucas: Kan du ikke bare præsentere dig selv? Så præsenterer jeg mig selv bagefter
Krio: NEJ… okay okay, så hedder jeg i virkeligheden Kristoffer, men bliver kaldt Krio. Jeg elsker at lave mad og arbejder meget med det.
Jeg har været gymnastik i lang tid! … været gymnastik?? Sagde jeg det???
Interviewer: Jaer ahha
Krio: Det måske lidt voldsomt, men også lidt rigtigt. Jeg har gået til det i 10 år og dyrker det stadig.
Og så elsker jeg at fyre den af på floor ;)

TC: jamen eh jeg hedder Lucas, I kan bare kalde mig TC. Jeg kan også godt lide at lave mad og går i 3.U, SYGT NICE! (krio bryder ind: ”Nå ja jeg går i 3.T”)  Vi har også arbejdet med det i både børnehave og vuggestue tidligere.
Krio: Jaja, MEGET i vuggestuen ej hehhehe (krio og TC griner)

TC: Og så bare sygt nice at være blevet mamse dreng.
Krio: Så Lucas’ essens er basically mamse, kan i høre
TC: Jaer, jeg er kun mamse
Krio: Lever og ånder for mamse ahaha



Hvorfor blev i de udvalgte?
TC: Ærligt, det lå lidt i kortene at det skulle blive os.



Hvad kan vi forvente af jer i det kommende skoleår?
Krio: Helt nyt gastronomisk univers
TC: I kan forvente en STABIL gang mamse hver fredag.
Vi vil gerne prøve at udfordre nogle af de der kedelige, smagsneutrale mamseretter.



Har i en signaturret?
Krio: Jeg tror det ender med at blive den første vi lavede som er Panang - TC: Panang, ja - Krio: som er rød karry, thai rød karry.
TC: Det er den vi altid laver, når vi er alene, så derfor er det også meget lækkert at lave til mange mennesker

(den er også sindssyg lækker, gutter)



Hvis i kunne vælge 3 ingredienser til at krydre jeres retter med sådan resten af jeres liv, hvilke ville i så vælge?
Krio og TC griner lidt
Krio: Vi har i hvert fald 2!
TC og Krio i munden på hinanden: Soya og lime!
Krio: Det er den hellige treenighed!
Krio: Hvis vi skal være rigtig kokke, så skal vi sige noget sødt nu..
TC: Jaer, så det måske sød chili eller bare sukker
Krio: Ja, jeg tænker også på sukker, fordi man undervurderer virkelig hvor meget en lille skefuld sukker kan gøre.
TC: Så har vi treenigheden med sukker, salt og surt
Krio: Det er hemmeligheden bag alt.

-Så fik de også meget ros af interviewerne for deres renlighed, kokkeevner og bare den generelle sindssyg sprøde kvalitet. Velkommen til en ny mamse-era.

God mandag derude.

og glæd jer til på fredag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.